7. září 2006

Z družiny domů přes Kavčí hory

Pozvali mě včera do ekonomického zpravodajství České televize pohovořit o softwarovém pirátství. Byl bych dal přednost nějakému jinému tématu... ale budiž. Rozhovor byl veden věcně, bylo na něj dost času - až příliš; řekl bych, že jim něco vypadlo a bylo třeba zaplnit místo - a sestříhali ho jen mimimálně. Čímž mi sebrali všechny myslitelné výmluvy a za to, co se odvysílalo, už můžu jen já sám. Příjemné překvapení! Už jsem se taky viděl na obrazovce říkat jedinou hloupou větu z pětiminutového interview. Ale to bylo na jiné stanici a v jiném století.
Z logistických důvodů jsem s sebou musel vzít K&S, dostali od hodných slečen žlutou limonádu a omalovánky. Odcházeli jsme, zrovna když se přestali stydět a začali se osmělovat. Tedy na poslední chvíli. Čekal jsem, že televize zevnitř na ně udělá dojem, dělá ho vždycky i na mě: ruch, shon, obrazovky, telefony, papíry, sto činností najednou a zvířený prach. Ale vzali to v klidu jako jedno další místo k zběžnému okouknutí. Nějak se ty dnešní děti málo dovedou divit, ani s dopomocí jim to nejde. Neštěstí to žádné není, škoda trochu ano, jejich i naše.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Rekl bych, ze to dopadlo dost dobre.
Leos

Anonymní řekl(a)...

nemuzu si pomoci, ale v celem (sestrihanem) rozhovoru nezaznelo nic o software zadarmo. Ted slepe nebojuju za opensource ci gpl licenci, ale mrzi me, ze odbornik, hovorici o piratstvi, neupozorni na to, ze existuji volne varianty, v dusledku treba i takove produkty jako je oracle express edition, openoffice a podobne.
Naopak pochvalil bych zminku o posunu od prodeje SW k prodeji sluzeb - jenze i tady by melo zaznit, ze trend je software zadarmo a splatba za spojene sluzby (netbeans versus sun one studio,skoleni a podpora od SUNu)