29. června 2007

Na co neklikat

McAfee propaguje svůj SiteAdvisor - mimochodem, používáte to? - mimo jiné pomocí studie, která porovnává vyhledavače z toho hlediska, kolik nebezpečných stránek se zobrazí jako výsledek hledání toho či onoho. V průměru vychází ve studii nejlépe AOL, pak Google, nejhůř Yahoo. Nebezpečné stránky definuje McAfee jako ty, "které obsahují adware, spyware či viry, provádějí pokusy o zneužití zranitelností, jsou spojeny se zasíláním nevyžádané pošty, zobrazují nepřiměřeně agresivní okna typu pop-up nebo jsou silně provázány s dalšími servery spadajícími do této kategorie".

Pořadí textů, jejichž vyhledání vede k nebezpečným stránkám, je místy překvapivé. Hodně se tam vyskytují P2P nástroje - budiž, chápu. Ale že "screensavers" dává téměř v polovině případů rizikový odkaz, to bych nečekal. Erotické stránky jsou prý poměrně bezpečné, studie však neuvádí, jakými frázemi je výzkumníci hledali (jen povšechně - zdrojem výrazů použitých k experimentům byl Google Zeitgeist). Obecně jsou nebezpečnější také sponzorované odkazy. Naučit se poznat rizikovou stránku intuitivně netrvá myslím dlouho, stačí trocha citu a zdravého rozumu, jako osvěta pro začátečníky se však tyto jednoduché informace mohou hodit.

Žádné komentáře: